MvdB
Tarieven
Tarieven update voor MvdB-homeopathie, geschreven op: 09-05-24
Vanaf 07-2024 zijn de tarieven verhoogd, hieronder leest u hier (in het kort) de achterliggende motivatie voor:
Beste/ gewaardeerde patiënten.
Het onderstaande is de ingekorte versie van wat, als het ware, een ‘’nieuwsbrief’’ is die mijn patiënten hebben ontvangen op 09-05-2024. Ik nodig u uit om het even door te nemen wanneer u nieuw bent, het geeft wat meer inzicht in waarom ik mijn tarieven hanteer.
Het afgelopen jaar (07-2023 / 05-2024) is MvdB-homeopathie enorm gegroeid en het is dan ook vele malen drukker gebleken dan ik aanvankelijk had verwacht. Zeker zo vroeg in mijn carrière, want ondanks dat ik, op 05-2023, pas tien maanden geleden officieel begonnen ben als klassiek homeopaat, heb ik ondertussen al ruim over de honderd patiënten in behandeling, waarvan ik dan dus ook al vele fantastisch heb kunnen helpen.
Administratieve taken
Door deze onvoorziene drukte is echter ook gebleken dat er veel (extra) administratieve taken opstapelen:
- Voorbereiding: inlezen van de afgelopen consultaties, de belangrijkste aspecten op een rijtje zetten voor een gestroomlijnd consult, en mijn bevindingen en conclusies van de afgelopen consultaties doornemen zodat ik geen tegenstrijdige voorschriften maak.
- Administratie van consult: Verwerken van aantekeningen na het consult, waaronder het scannen van deze aantekeningen voor de digitale dossier, digitaal uitwerkingsdocument bijwerken en, gebaseerd op de uitkomsten van het consult, mijn conclusies en vervolg voorschrift verantwoorden aan mijzelf voor toekomstige referenties.
- Administratie na het (eerste) consult: De casus analyseren en door middel van een weloverwogen selectie aan symptomen het, hopelijk, juiste homeopathische middel selecteren en, aan de hand van meerdere factoren, een overweging maken van de meest geschikte potentie voor iedere individuele patiënt. Gevolgd door alle extra stappen zoals het middel bestellen (indien nodig) en verzenden, etc.
- Administratie van overige taken: Verwerken en bijhouden van de agenda zodat de afspraken goed verlopen en er zich geen complicaties zoals dubbele boekingen voordoen. Opstellen van facturen en bijhouden van specifieke afspraken die gemaakt zijn voor tussen de consultaties door, zoals controle- en contactmomenten of om ‘’complicaties in de behandeling’’ heen navigeren om de patiënt altijd de juiste ondersteuning te kunnen bieden.
En al deze administratieve taken dienen voor en na elk consult uitgevoerd te worden.
Het is om deze reden dat mijn tarieven zijn verhoogd op 07-2024.
Consult voorwaarden.
Kort consult: De tijd waarop dit in rekening gebracht wordt is verkort naar 6 minuten. Dit komt doordat ik, zoals hierboven benoemd, ondanks dat het gesprek zelf van korte duur kan zijn, toch altijd veel voorbereidingen en administratie te verwerken heb.
De eerste 5 minuten zijn wel altijd gratis, dus voor eenvoudige administratieve zaken, die geen betrekking hebben op de behandeling en uw gezondheid zelf, kunt u gerust bellen zonder dat het in rekening wordt gebracht.
E-mail: Besprekingen en/ of vragen over uw behandeling die ik per e-mail ontvang (ontwikkelingen binnen de gezondheid, gezondheidsklachten, etc.), zullen om deze reden eveneens niet per e-mail beantwoord worden. Deze zullen tijdens een telefoonconsult worden besproken, wat dan wel per mail kan worden ingepland.
Er mogen natuurlijk wel altijd nog vragen gesteld worden per mail, maar besef a.u.b. dat ik deze niet voor iedereen uitgebreid kan beantwoorden per mail, dus, los van details zoals bijvoorbeeld afspraken bevestigen/ verschuiven, zullen alle vragen m.b.t. de behandeling zelf, telefonisch worden opgepakt.
Ook zijn de tijdsblokken samengedrukt zodat ik meer patiënten kan ontvangen.
De nieuwe tijdsblokken:
Normale tijden | Extra tijden (vervolg consulten) |
09:00 – 10:00 | 09:40 – 10:10 |
10:15 – 11:15 | (10:50 – 11:20) |
11:30 – 12:30 | 12:10 – 12:40 |
12:45 – 13:45 | (13:20 – 13:50) |
14:00 – 15:00 | 14:40 – 15:10 |
15:15 – 16:15 | (15:50 – 16:20) |
16:30 – 17:30 | 17:10 – 17:40 |
Dit houdt in dat ik daarnaast ook wat strikter zal moeten zijn om deze tijden te bewaken:
- Consultatie tijd: Een vervolgconsult zal 20 tot (maximaal) 30 minuten duren.
- Annulering: Afspraken die niet op tijd worden geannuleerd, tenminste één werkdag (24 uur) vóór aanvang van de afspraak, zullen altijd in rekening worden gebracht, ik heb namelijk in deze gevallen niet de kans gekregen om een andere patiënt in te plannen op deze tijd.
- Niet komen opdagen: Ook in deze situatie breng ik, vanzelfsprekend, het volledige consult in rekening vanwege de bovengenoemde reden.
- Te laat komen: Indien u, door onvoorziene omstandigheden, later bent, zal de consultatie tijd ingaan vanaf de afgesproken tijd en zal, bij aankomst, de overige tijd die nog beschikbaar is, zo goed mogelijk benut worden alvorens de volgende patiënt komt. Deze tijd wordt wel aangerekend als een volledig consult, hoe lang of kort het ook mag duren.
Probeer daarom, alstublieft, altijd tenminste 10 minuten vóór tijd op locatie te zijn.
Dit komt wellicht wat hard en zakelijk over, maar zo krijgt iedereen ook echt de tijd die hij/ zij verdient. De vraag is daarnaast dusdanig groot dat ik, zonder deze structuur aan te houden, tekort zal doen voor al mijn patiënten.
Betalingen
Zoals bekend is er € 5,- korting wanneer er direct met cash wordt afgerekend, de andere mogelijkheid is om de factuur te betalen die u via de mail ontvangt. Het betaaltermijn van de factuur is één week, nadat de week verstreken is zal er een automatische herinnering gestuurd worden.
Indien de factuur niet betaald is binnen 3 weken na het consult zullen er, per herinnering, aanmaningskosten aan verbonden worden bovenop de factuur zelf, 15% voor vervolgconsulten en 20% korte consulten.
Ik vind dit zelf heel erg vervelend om te moeten toepassen maar de ervaring heeft mij helaas doen leren dat er soms, helaas, wat motivatie nodig is 😉.
Zomertijden
Tijdens de zomermaanden (juli & augustus) zijn de woensdagochtenden niet beschikbaar.
Ik wil iedereen enorm bedanken voor het vertrouwen in mij en de kans die ik telkens krijg om zulke fantastische dingen te mogen doen voor al mijn patiënten. En ik zal, vanzelfsprekend, altijd mijn uiterste best blijven doen om de tekortkomingen in de reguliere gezondheidszorg op te vangen voor mijn patiënten 😉.
Dank voor uw begrip.
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Werkwijze: Er wordt een gesprek gevoerd dat ongeveer één uur duurt, tijdens dit gesprek wordt er een zo duidelijk mogelijk beeld geschetst van u en uw klachten.
Een behandeling bestaat altijd uit tenminste een eerste consult en 1 á 2 vervolgconsulten, deze vervolgconsulten zijn zeer belangrijk om te kunnen achterhalen wat de reactie op het gekozen homeopathische middel precies is.
Houdt er a.u.b. rekening mee dat er doorgaans één tot drie consulten nodig zijn om het juiste middel te vinden en dan vanaf het juiste middel tenminste twee opvolg consulten (in de praktijk is het middel in de meeste gevallen al gevonden na het eerste consult).
Procedure | Tarief |
---|---|
Eerste consult (Ongeveer één uur) | * € 65,- |
Vervolgconsult (rond de 20 tot maximaal 30 minuten) | * € 50,- |
Kort consult (vanaf 6 minuten) | € 15,- |
Opsturen herhaalrecept (indien geen consult). | € 10,- |
Telefoongesprekken worden niet gefactureerd wanneer deze onder de 5 minuten blijven. |
*Bij cash betaling ontvangt u € 5,- korting (met uitzondering van kort consult).
Het homeopathisch middel en diens verzenden per post zit bij de prijs van het eerste consult inbegrepen.
Annuleringen
Annulering is enkel mogelijk per telefonisch contact en tenminste één werkdag (24 uur) vóór aanvang van de afspraak. Anders wordt deze, zoals hierboven benoemd, in rekening gebracht.