MvdB

Tarieven

Tarieven update voor MvdB-homeopathie, geschreven op: 09-05-24

Vanaf 07-2024 zullen de tarieven verhogen, hieronder leest u er de achterliggende motivatie voor:

 

Beste/ gewaardeerde patiënten.

Het afgelopen jaar is MvdB-homeopathie enorm gegroeid en het is dan ook vele malen drukker gebleken dan ik aanvankelijk had verwacht. Zeker zo vroeg in mijn carrière, want ondanks dat ik pas begin juli 2023 officieel begonnen ben als klassiek homeopaat, heb ik ondertussen al ruim over de honderd patiënten in behandeling.

Dit is natuurlijk een fantastisch feit om te mogen delen, en ik kan dan ook met gepaste trots zeggen dat ik al heel veel mensen heb kunnen helpen om hun klachten te overwinnen.

Denk hierbij aan klachten zoals:

  • Migraine, PTSD/ PTSS, angsten, wanen en andere psychische klachten, depressie en somberheid, hoogsensitiviteit, gedragsproblemen bij kinderen, fibromyalgie, CVS, reuma/ artrose, ischias en andere soorten zenuwpijn, jarenlange klachten na een whiplash waaronder verminderde functie in bijvoorbeeld de handen, neurologische klachten zoals trillende handen in jonge kinderen en progressieve parese/ verlammingsverschijnselen, psoriasis, voedsel intoleranties, allergieën van alle soorten, maag– en darmklachten, slaapproblemen, hartklachten, overgangs– en/of menstruatieklachten, ter ondersteuning rond de zwangerschap zoals langer dan een jaar niet zwanger kunnen worden, klachten na vaccinatie, en zelfs ter ondersteuning bij zware pathologieën zoals kanker heb ik al mogen en kunnen helpen.

Zoals iedereen, bij het lezen van deze prachtige lijst, vast wel kan voorstellen, ben ik enorm trots en dankbaar voor deze bescheiden collectie aan succesverhalen die ik al heb mogen waarmaken. En ik ben er dan ook volledig van overtuigd dat deze lijst oneindig zal blijven groeien de komende jaren.

Maar anderzijds is ook gebleken dat er meerdere periodes geweest zijn, waaronder de laatste nu tussen december 2023 tot tenminste begin mei 2024, waarin ik nagenoeg volledig volgeboekt ben op de twee dagen dat ik praktijk kan voeren, waardoor ik momenteel dan ook al een wachtlijst van minstens drie tot vier weken heb, terwijl ik momenteel nog niet eens één volledig jaar officieel bezig ben.

Administratieve taken

Ik ben bewust met een zo laag mogelijk tarief gestart. Hierdoor heb ik een geweldige start kunnen maken, en ondanks dat het, vanzelfsprekend, heel erg vervullend werk is en ik er enorm van geniet om mijn patiënten zo geweldig te kunnen helpen, is anderzijds ook gebleken dat deze lage drempel een onvoorzien volume aan succes en drukte heeft gecreëerd, waardoor ik momenteel ervaar dat ik het soms amper kan bijhouden gezien de vele administratieve bijkomstigheden die ik aanvankelijk heb onderschat.

Want het is mij in dit afgelopen jaar duidelijk geworden dat er, behalve het consult zelf, ook veel administratieve verantwoordelijkheid bij komt kijken:

  • Voorbereiding: inlezen van de afgelopen consultaties, de belangrijkste aspecten op een rijtje zetten voor een gestroomlijnd consult, en mijn bevindingen en conclusies van de afgelopen consultaties doornemen zodat ik geen tegenstrijdige voorschriften maak.
  • Administratie van consult: Verwerken van aantekeningen na het consult, waaronder het scannen van deze aantekeningen voor de digitale dossier, digitaal uitwerkingsdocument bijwerken en, gebaseerd op de uitkomsten van het consult, mijn conclusies en vervolg voorschrift verantwoorden aan mijzelf voor toekomstige referenties.
  • Administratie na het (eerste) consult: De casus analyseren en door middel van een weloverwogen selectie aan symptomen het, hopelijk, juiste homeopathische middel selecteren en, aan de hand van meerdere factoren, een overweging maken van de meest geschikte potentie voor iedere individuele patiënt. Gevolgd door alle extra stappen zoals het middel bestellen (indien nodig) en verzenden, etc.
  • Administratie van overige taken: Verwerken en bijhouden van de agenda zodat de afspraken goed verlopen en er zich geen complicaties zoals dubbele boekingen voordoen. Opstellen van facturen en bijhouden van specifieke afspraken die gemaakt zijn voor tussen de consultaties door, zoals controle- en contactmomenten of om ‘’complicaties in de behandeling’’ heen navigeren, om de patiënt altijd de juiste ondersteuning te kunnen bieden.

En al deze administratieve taken dienen vóór en na elk consult uitgevoerd te worden.

Het is om deze reden dat mijn tarieven, wat sneller dan verwacht, verhogen.

Want het is mij heel erg duidelijk geworden dat mijn tijd, door de sterk toegenomen vraag, zeer kostbaar is geworden.

Tarieven

De tarieven vanaf juli 2024 (dikgedrukt is veranderd):

Consultatie soort Tarief
Eerste consult (ongeveer 60 minuten) * € 65,- (Cash = € 60,- )
Vervolg consult (ongeveer 20 – 30 minuten) * € 50,-  (Cash = € 45,- )
Kort consult (vanaf 6 minuten) € 15,-
Herhaalrecept (zonder consult, anders inbegrepen) € 10,-

* De € 5,- korting wanneer er cash wordt afgerekend blijft gelden voor deze tarieven.

Kort consult: De tijd waarop dit in rekening gebracht wordt is verkort van 10 naar 6 minuten. Dit komt doordat ik, zoals hierboven benoemd, ondanks dat het gesprek zelf van korte duur kan zijn, toch altijd veel voorbereidingen en administratie te verwerken heb. En wanneer dit allemaal bij elkaar opgeteld wordt, worden er veel ‘’extra’’ werkuren gemaakt.

E-mail: Besprekingen en/ of vragen over uw behandeling die ik per e-mail ontvang (ontwikkelingen binnen de gezondheid, gezondheidsklachten, etc.), zullen om deze reden eveneens niet per e-mail beantwoord worden. Deze zullen tijdens een telefoonconsult worden besproken, wat dan wel per mail kan worden ingepland.

Er mogen natuurlijk wel altijd nog vragen gesteld worden per mail, maar besef a.u.b. dat ik deze niet voor iedereen uitgebreid kan beantwoorden per mail, dus, los van details zoals bijvoorbeeld afspraken bevestigen/ verschuiven, zullen alle vragen m.b.t. de behandeling zelf, telefonisch worden opgepakt.

Ook zullen de tijdsblokken binnenkort wat meer samengedrukt worden zodat ik iets meer patiënten kan ontvangen.

De nieuwe tijdsblokken:

     Normale tijden

Extra tijden (vervolg consulten)

09:00 – 10:00

09:40 – 10:10

10:15 – 11:15

(10:50 – 11:20)

11:30 – 12:30

12:10 – 12:40

12:45 – 13:45

(13:20 – 13:50)

14:00 – 15:00

14:40 – 15:10

15:15 – 16:15

(15:50 – 16:20)

16:30 – 17:30

17:10 – 17:40

En waar mogelijk zal ik, bij vervolgconsulten, ook proberen om patiënten tussendoor in te plannen (extra tijden).

Dit houdt in dat ik daarnaast ook wat strikter zal moeten zijn om deze tijden te bewaken:

  • Consultatie tijd: Een vervolgconsult zal 20 tot (maximaal) 30 minuten duren.
  • Annulering: Afspraken die niet op tijd worden geannuleerd, tenminste één werkdag (24 uur) vóór aanvang van de afspraak, zullen altijd in rekening worden gebracht, ik heb namelijk in deze gevallen niet de kans gekregen om een andere patiënt in te plannen op deze tijd.
  • Niet komen opdagen: Ook in deze situatie breng ik, vanzelfsprekend, het volledige consult in rekening vanwege de bovengenoemde reden.
  • Te laat komen: Indien u, door onvoorziene omstandigheden, later bent, zal de consultatie tijd ingaan vanaf de afgesproken tijd en zal, bij aankomst, de overige tijd die nog beschikbaar is, zo goed mogelijk benut worden alvorens de volgende patiënt komt. Deze tijd wordt wel aangerekend als een volledig consult, hoe lang of kort het ook mag duren.

Probeer daarom, alstublieft, altijd tenminste 10 minuten vóór tijd op locatie te zijn.

Ik besef dat dit wellicht wat hard en zakelijk over kan komen, maar zo krijgt iedereen ook echt de tijd die hij/ zij  verdient. De vraag is daarnaast dusdanig groot dat ik, zonder deze structuur aan te houden, tekort zal doen voor mijn vele patiënten.

Zomertijden

Tijdens de zomermaanden (juli & augustus) zijn de woensdagochtenden niet beschikbaar.

Dit door de toegenomen drukte in De Groene Luifel zelf, waaronder ook zeker de jaarlijkse avondmarkten meetellen in Sluis op de laatste twee dinsdagen van juli en de eerste twee van augustus.

Ik wil iedereen enorm bedanken voor het vertrouwen in mij en de kans die ik telkens krijg om zulke fantastische dingen te mogen doen voor al mijn patiënten. En ik zal, vanzelfsprekend, altijd mijn uiterste best blijven doen om de tekortkomingen in de reguliere gezondheidszorg op te vangen voor mijn patiënten 😉.

Bij voorbaat dank voor uw begrip, en indien er vragen zijn hoor ik het natuurlijk graag.

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

 

 

Werkwijze: Er wordt een gesprek gevoerd dat ongeveer één uur duurt, tijdens dit gesprek wordt er een zo duidelijk mogelijk beeld geschetst van u en uw klachten.

Aan de hand van deze informatie wordt vervolgens een zorgvuldige selectie gemaakt van één uit duizenden homeopathische middelen, die het beste uw gezondheid vertegenwoordigt.
Dit werk wat achter de schermen plaatsvindt is, afhankelijk van factoren zoals een duidelijk symptoombeeld/ aanwezigheid van bruikbare symptomen alsook de kennis die de homeopaat heeft van de vele duizenden middelen, iets wat soms enkele uren kan duren om volledig uit te werken na een eerste consult.

Een behandeling bestaat altijd uit tenminste een eerste consult en 1 á 2 vervolgconsulten, deze vervolgconsulten zijn zeer belangrijk om te kunnen achterhalen wat de reactie op het gekozen homeopathische middel precies is.

Houdt er a.u.b. rekening mee dat er doorgaans één tot drie consulten nodig zijn om het juiste middel te vinden en dan vanaf het juiste middel tenminste twee opvolg consulten (in de praktijk is het middel in de meeste gevallen al gevonden na het eerste consult).

Er zitten doorgaans 3 weken tussen het eerste en tweede consult en afhankelijk van de reactie op het gekozen middel zal er daarna doorgaans meer ruimte zitten tussen de vervolgconsulten.
In de meeste gevallen en afhankelijk van hoe gunstig de behandeling verloopt kunnen patiënten uitbehandeld zijn in 5 tot 8 consulten over een span van 3 tot 7 maanden.

Procedure Tarief
Eerste consult (Ongeveer één uur) * € 55,-
Vervolgconsult (vanaf 20 minuten) * € 40,-
Kort consult (vanaf 10 minuten) € 15,-
Opsturen herhaalrecept (indien geen consult). € 10,-
Telefoongesprekken worden niet gefactureerd wanneer deze onder de 10 minuten blijven.

* LET OP! Vanaf 07-2024 zullen de tarieven van MvdB homeopathie verhogen, verdere toelichting kan u hierboven lezen.

* Bij cash betaling ontvangt u € 5,- korting met uitzondering van kort consult.

Het homeopathisch middel en diens verzenden per post zit bij de prijs van het eerste consult inbegrepen.

Annuleringen

Annulering is enkel mogelijk per telefonisch contact en tenminste één werkdag (24 uur) vóór aanvang van de afspraak. Anders wordt deze, zoals hierboven benoemd, in rekening gebracht.

De inhoud van deze pagina wordt beschermd.